Ainakin toistaiseksi. Ei mulla ole oikeen päiviteltävää enää. Tai ainakaan just nyt ;)

Mä voin edelleen ihan himskutin loistavasti!!! Polven pirulainenkin leikattiin 2 viikkoa sitten ja yösäryt on mennyttä elämää nekin. Vähän varovasti oon joutunu ottamaan mut aika pieni juttu toi oli. 2 päivää leikkauksen jälkeen köpöttelin keppien kanssa ja kolmantena jo ihan täysin ilman. Äkkinäiset liikkeet on alkuun kielletty sekä kiertoliikkeet joten tuolla tallilla en ihan hirveesti oo pystyny hevosten kanssa puuhaamaan. Kierukka oli revenny hassusti ja repsotti takaosan etuosasta (?) mikä ei kuulemma oo kovin yleistä. Saivat kuitenkin hyvin sen fiksattua ja pitäs tulla hyvä polvi. Kohta mä pääsen lenkille!!! 

Mutta siihen oikeen pääpiruun eli borrelioosiin. Edelleen seurailen tarkasti tapahtumia ton taudin ympärillä ja yritän jeesata muita minkä vain pystyn ja osaan. 

Ensinnäkin, borrelioosin ja lisäinfektioiden oirelista on niin pirun pitkä etten jaksa sitä tänne kirjottaa. Tuolla on vähän hassu suomennos oireista ja mitä kannattaa seurata.

http://www.jamesschallermd.com/posts/fi-2013-01-04.html

Tarkastelin tossa omiakin vanhoja verikokeiden tuloksia ja nyt vasta heräsin itekkin enemmän. Mun veriarvot on lähes täysin joo ollu aina viitteissä muttakun kattoo sitä kokonaisuutta niin minäkin maalaistollukkana ymmärrän ettei kaikki ollukkaan kunnossa. Monelta borrea sairastavalta testataan nykysin paremmin elimistön kuntoa mut mä putosin kyllä ihan täysin välistä. Mä oon ollu väärillä lääkäreillä monta vuotta... 

Tää on niin väärin että tässä asiassa harvoin saa julkisella puolella hoitoa varsinkin jos oireet on jatkunu pitempään. "vanha tartunta", "sut on hoidettu", "päässä vikaa" tai "se on jotain muuta". Jos epäilet sairastavasi borrea tai oireille ei meinaa löytyä selitystä jotka kuitenkin sopii borrelioosiin niin ota yhteys Suomen borrelioosiyhdistykseen. Siellä on apua tarjolla ja osataan neuvoa oikea suunta. Tottakai muhunkin saa ottaa yhteyttä, neuvon minäkin mutta sen verran kiireinen olen että saattaa kestää...

[email protected]

Jäätävintä on jäädä oireiden kanssa yksin. Kenenkään ei pitäis sitä kokea. Vain ihminen joka tätä sairastaa ymmärtää täysin mitä tää on. Älä anna lääkärin hoitaa oiretta vaan vaadi selvittämään syy! Ja muista että suolisto on se tärkein osa ihmisen puolustusjärjestelmää. Sitä ei kannata suututtaa! Suomalainen vilja on niin pitkälle jalostettua että yhä useampi ihminen ei sitä enää kestä. Ja mitä noihin peltoihin tungetaan... Maito,mun mielestä myrkkyä ellei se oo sitte suoraan lehmästä. Googlaa hiljainen tulehdus! Sokerin haittavaikutukset kaikki jo varmaan tietääkin...jos ei niin kannattaa lukea vaikka netistä. Googlaa vaikka Antti Heikkilä ja sokeri. Gluteiini, maito ja sokeri. Mä yritän myös noudattaa alkalista ruokavaliota. Punasta lihaa syön tooooodella harvoin, kanaa ja kalaa kylläkin. Sallin kyllä itelleni herkutteluhetketkin... Mutta toi ihmisen ph-tasapaino on kanssa sellanen että sitä kannattaa jokasen tutkia.

Mä tiedän miten älyttömän onnekas mä olen. Vaikka se tauti jätti muhunkin jälkiä niin mä pystyn kuitenkin elämään täysillä. Sitä ei voi sanoin kuvailla miten mahtavalta tää tuntuu... Jos sitä vanhaa olotilaa jotenkin kuvais niin valvo vaikka vuorokausi. Varmasti väsyttää! Sellanen mun olotila oli lähes joka päivä, pää ei toimi, korvissa humisee, huimaa. Siihen kun lisätään jatkuva kipu. Ei pystyis liikkumaan ja silti on pakko liikkua...eihän mitään vikaa kerran ole. Jatkuvaa päänsärkyä, hengenahdistusta...no tosta linkistä löytyy oirelistaa ja mä oon kokenu niistä suurimman osan.

Hyvin tiedostan senkin että tähän olotilaan voi tulla stoppi ihan koska tahansa. Edelleenkään en usko siihen että oisin tän lopullisesti päihittäny. Se voi olla lepotilassa ja puhkeaa jostain syystä jossain kohtaa. Tai sitten ei. Mut jos näin käy niin mä tiedän mitä mun pitää sitte tehdä ettei se pääsis niin pahaksi. Aika näyttää mitä tulee enkä aio sitä stressata, nyt mä nautin tästä!!!

Aurinkoisia syyspäiviä kaikille!