Nyt ei ihan niin kovaa enää hatuta. 

Jotain se eilinen puhdistus sai aikaan. Mä nukuin kun tukki, onneks. Mä olinki eilen tosi väsynyt illalla. Nyt aamulla oireilu alko, kun heräsin niin oli megapäänsärky päällä, sitte tuli ihan hirvee hiki ilman syytä. Tai ilman sellasta syytä että oisin jotakin tehny. Sitte alko pieni vapina ja nyt ahdistaa keuhkoihin ihan riittävästi. Ei meinaa jaksaa taas hengittää. Eikä mitään muutakaan kun olo on heikko. Sydämmeen pistää ja pääkoppaan rassaa.

Tuntuu jotenkin ihan hullulta tuo analyysi. Miten se voi tietää nuo mitä mulla oikeesti onkin? Mä uskon tohon mut en vaan pysty ymmärtämään tota juttua siltikään. Voinko mä uskoo tohon kuitenkin? Miks mä muuten yhdessä päivässä menin monta askelta taas taaksepäin ja mua varotettiin siitä... Onhan tolla parannettu tosiaan ihmisiä mitkä ei lääkäristä ole apua saanu. Miks hitossa mua ei hoidettu sillon ku tää alko 2006???? AAARGH!!!

Mua ärsyttää etten muistanu muita lisäinfektioita. Yersiniaa oon epäilly myös pitemmän aikaa. Muita mitä haluan tsekata on ehrlichia/anaplasmoosi, riketsia, coxsackie, en minä nyt niitä enempää muista, pää ei toimi.

Bartonelloosi

Hattumainen tauti jos mä sanon. Sitähän ei ole Suomessa...eipä ei juu, aika paljon sitä vaan kuitenkin on. Miten niin mä oon katkera? ;)

Bartonella kuuluu gram negatiivisiin solun sisäisiin bakteereihin jotka jakautuu hitaasti. Tarttuu punkeista, kissan raapaisusta, hyttysistä ja verensiirrossa. Vaikka tartuntaa kantaa niin kaikki ei oireile.  Näin kertoo eläinlääkäri, mitäköhän ihmislääkäri sanoo...Mitäköhän ihmisten verenluovutuksissa tapahtuu...

Oireina mm. suurentuneet imusolmukkeet ja imukudokset, rytmihäiriöt ja sydämmen sivuäänet, nivelkivut, niveltulehdukset, ihoreaktiot, pistemäiset verenpurkaumat iholla, yleinen heikkous, silmän keskikalvon tulehdus. Tossa nyt jotain, onhan niitä paljon enemmän. Kun bartonella etenee pitemmälle sydänongelmat lisääntyy ja johtaa yleensä sydämmen vajaaatoimintaan. Ehken mä nyt ihan syyttä ollu huolissani oman sydämmen pomputtelusta. Bartonella on myös erittäin vaikea diagnosoida ja se esiintyy monesti ainakin, babesian ja ehrlichian kanssa. Ja on todella haastava hoitaa.

Babesioosi

Parasiittitauti jotka tarttuu punkeista ja elää erytrosyyttien sisällä. Tätä tautia on ympäri maailman mutta punkit jotka sitä levittää ei ole vielä Suomessa...tutkimusten mukaan tietty. Tarttuu myös verensiirrossa.

Oireina kuume, anoreksia, heikkous, uneliaisuus, keltaisuus, vaaleat limakalvot. Vaikeimmissa tapauksissa munuaisten tai maksan vajaatoiminta, keskushermoston toiminnan heikkeneminen ja muita lääketieteen sanoja mitä en ymmärrä enkä haluakaan ymmärtää.

On myös vaikea diagnosoida ja hoitaa. 

***

Mä en missään nimessä ole verenluovutusta vastaan. Sehän on ihan äärimmäisen tärkeää. Mä olen sitä vastaan että siinä tapahtuu bakteerien, virusten ja parasiittien luovutusta samalla ja siitä syystä ettei ihmisiä edes haluta tutkia vaikka ne oireilee. "Eihän tälläsiä tauteja nyt suomessa ole ja nuo punkkitestitkin on niin loistavia täällä ja eihän tämä tauti voi kroonistua jos se on hoidettu". No mua ei hoidettu aikanaan ja mä en todellakaan aio mennä luovuttamaan verta kun olen tälläsessä kunnossa kuitenkin. On sitä ja tätä ja tota bakteeria, virusta ja parasiittiakin näköjään. Mäkin sain verta kun keskimmäinen lapsista syntyi. Mun hemoglobiini tippu 81 ja oli vähän heikko olo. Muistan kun kattelin sitä veripussia siinä että minkäköhän pöpön mä tosta nyt saan. Sillon en tienny hölkäsenpöläystä mistää borreliooseista sun muista. AIDS tais käydä siinä mielessä ;) Tietenkin toistaalta, jos ihminen on hengenhädässä ja veri pelastaa niin sillon on varmaan ihan sama mitä pöpöjä sieltä saa. Auttaiskohan siinä kohtaa jos sais antibiottia samalla? Tuhoisko ne sillon oman puolustusjärjestelmän kanssa pöpöt?

Paljon pyörii tänään päässä ja toisaalta ei yhtään mitään. Eniten mua ärsytää just nyt kun en jaksa tehdä mitään. Koitan nyt sitte vissiinkin ainakin yrittää keskittyä detoxaamiseen...sais niitä myrkkyjä pois kehosta. Paljon vettä, kinkkupussia ja saunassa istumista ainakin ohjelmassa siis. Ja peukaloiden pyörittelyä sekä katon ihmettelemistä ;)