No tulihan ne vihdoin!

Aika yllättäviäkin juttuja tuli eteen mistä ei mulla ollu minkäännäköstä hajua. Monta oli sellasta että tiesin. Tulokset tuli Saksan kielellä ja sekun ei multa taivu sitte olleskaan niin sanakirjan avulla oon ruoka-aineita nyt sitte kääntäny, kaikkia sanoja en ole vielä saanu selvitettyä.

Yllättävinä juttuina oon allerginen tomaatille, kurkulle, meloneille ja porkkanalle. En kyllä tienny olevani allerginen myös sienille, tosin en niistä tykkää niin ihan sama. Pähkinöistä löyty jonkun verran allergioita, viljoista kaura, ruis, ohra, vehnä, tattari, speltti, riisi. Maidoista mulle käy ainoastaan lampaanmaito, juustoista voisin syödä Edamia sekä tuorejuustoa. Jee! Kaloista kaikki muut käy paitsi mustekala, eipä haittaa ;) Lihoista käy kaikki paitsi hevosenliha, sekin mut kyllä yllätti...jotenkin huvittavaakin näin hevosihmisenä.En oo ikinä pystyny syömään hevosenlihaa, ajatuskin ällöttää!  Simpukat ja ravut on kiellettyjen listalla, todella harvoin syön mitään rapuja joten ei tuokaan mua kaada yhtikäs mihinkään. Hedelmien ja marjojen osalta iso harmi on melonit koska niistä tykkään, myös kiivi, passionhedelmä, papaija ja MUSTIKKA!!! Eih! Oli siellä muutakin mitä en saa suomennettua mutta tuskin haittaa mun elämää millään tapaa. Vihanneksista löyty avokado, lehtikaali, kurkku, porkkana, kurpitsa, paprika, pepperonit, purjo (eiiiiih), retiisit, punakaali, kesäkurpitsa (iso eiiiih!!!), parsa (itkupotkuraivari), keräkaali ja jotain mitä en tiedä. Yrteistä oregano, basilika, curry, tilli, kardemumma, korianteri, kurkuma (tätä on mun lääkkeissä), muskotti, persilja, vanilja ja jotai taas päällekkin. Suklaa tietty ei käy...

Lihoista yllätyin ettei allergiaa löytyny koska mä tuun niistä kipeeks. Ilmeisesti siihen sitte vaikuttaa vaan se että lihat on niin hapanta että borre villiintyy niistä.

Sen verran niitä kuitenkin löyty että tässä saa miettiä vähän uudestaan tota ruokavaliota. Se on selvä että mitään täyskieltoa en todellakaan ota mutta välttelemään alan. Aikamoinen muutos on se ettei salaattiin enää käy kurkku ja tomaatti mitä oon syöny aina.  Miten kurkullekkin voi olla allerginen???

Ja tietty mietin tota kurkumaa...saapa nähdä mitä borrehoitaja sanoo mun lääkitykseen...